تاکنون تعدادی مقاله در مورد تولید محتوا و همچنین مطلبی در مورد ایده های کسب درآمد از اینترنت منتشر شده است که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست.

اگر چه برای کسب درآمد از اینترنت باید به تولید محتوا در درجه اول اهمیت ویژه ای داد، اما نباید از سایر مواردی که باید رعایت نمود غافل بود.

در یک جمع بندی کلی، می توان گفت برای رسیدن به جایگاه مناسب در رتبه بندی موتور های جستجو این نکات را به خاطر داشته باشید:

1- کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید

برای انتخاب یک کلمه کلیدی کار ساده ایست. به عنوان مثال کلمه چرم، یا سفال، عکس و یا گرافیک، سئو و یا طراحی سایت وردپرس، و ... تمامی این موارد فقط مثال هایی از موضوعات مختلف است. این کلمات باید با ترکیب با کلمات مختلف جذابیت کافی را برای خوانندگان داشته باشد.

2- ده ها و حتی صد ها عنوان برای کلمه کلیدی خود بسازید.

کلمات مناسب برای اضافه کردن به قبل و بعد از کلمه کلیدی خود انتخاب کنید و صد ها عنوان برای سایت خود بسازید. عنوان ها بین 4 تا 7 کلمه باشند بهتر است. گرفتن جایگاه در عنوان های فرعی ساده تر از عنوان های اصلی است.

3- سعی کنید برای عنوان هایی که ساخته اید، مقالات مناسبی بنویسید.

می توانید هر عنوان را به صورت جداگانه در اینترنت جستجو کرده و از مجموع اطلاعاتی که به دست می آورید یک مقاله 10 خطی آماده کنید. حتی می توانید از یک کتاب کمک گرفته و هر بار خلاصه ای از آنچه که از صفحات مشخصی از کتاب برداشت می کنید، بنویسید. از مجلات معتبر علمی تخصصی و حتی روزنامه ها غافل نشوید. اخبار مرتبط با موضوع مورد نظر خود را پیگیری کنید و از آن ها سوژه بگیرید.

4- روزانه سایت خود را به روز رسانی کنید.

حتی اگر به صورت روزانه نمی توانید مطلب بگذارید، یک روز در میان حتمن این کار را انجام دهید. به روز رسانی منظم تاثیر بسیاری بر اعتماد موتور های جستجو به سایت شما دارد. آن ها به مرور زمان می آموزند که برای جستجو به سایت شما اولویت بیشتری بدهند. به قول کارشناسان و حرفه ای های حوزه اینترنت و سئو، خوراک روزانه تازه و منظم به خزنده ها بدهید تا روز به روز بیشتر به شما اعتماد کنند.