خب این نکته که برای شروع یک کار کوچک در فضای وب و داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق به چه چیزی نیاز داریم و لازمه شروع هر کاری چیست، خیلی مهم هست و اغلب ما نویسنده هایی که فقط کارمون تولید محتوای تخصصی هست از اون غافل می شیم.

به چند مورد از اون ها که به ذهنم می رسه اشاره می کنم و امیدوارم شما خواننده عزیز هم اگر موردی به ذهنتون می رسه یادآور بشید تا به این لیست اضافه کنیم.

قدرت ریسک یا خطر کردن

این خیلی مهم هست که ما اهل ریسک باشیم. شاید خیلی از ما اگر چند درصد اهل ریسک های بزرگ یا کوچیک بدیم و مدیریت خوبی داشتیم، با توجه به هوش بالا و نبوغ مردم ایران زمنی، الان هیچ کشوری نمونده بود که از ما جلوتر باشه.

پس برای هر کار مستقل و هر کسب و کار کوچیک یا بزرگی چه در اینترنت و فضای وب یا هر ای دیگه، باید بتونیم هرچند کم قدرت ریسک خودمونو بالا ببریم.

البته روش هایی که در مطالب این وبلاگ به اون پرداخته میشه برای این هست که تا جای ممکن با حذف هزینه های اضافه ریسک کار رو پایین بیاره ولی بهر حال وقت و زمانی هم که ما صرف یک کار می کنیم و تصمیم به شروع یک کار می گیریم، به یه درصدی ریسک پذیر بودن نیاز داره.

اگر شما هم مثل من اهل ریسک های بزرگ نیستید و به هر ترتیبی شرایط ریسک کردن رو ندارید، خوبه که تمرین هایی رو انجام بدید که کم کم این تفکر تغییر کنه و جرات بیشتری پیدا کنید. از فعالیت های خیلی کوچیک میشه تمرین ها رو شروع کرد. مثلا یه وقتایی گوشی تونو با خودتون نبرید بیرون! یا یه کار جدید که تا حالا انجام ندادینو امتحان کنید، مثل پختن یک شیرینی یا غذا و یا درست کردن یه کاردستی یا هر چیزی.

البته اینا چیزیی هست که به ذهن من می رسه، هرکس باید ببینه چه خطر های موهومی برای خودش ترسیم کرده و اونا رو قدم به قدم اصلاح کنه.

هر بار که یکی از کار های مثبتی که همیشه از انجامش ترس داشتیم انجام می دیم یک قدم به هدف بزرگ مون نزدیک تر میشیم.


سرمایه دانش

ما توی عصر ارتباطات هستیم و داشتن اطلاعات کافی در مورد موضوعات مختلف، به ما کمک می کنه که بتونیم بهتر زندگی کنیم. خیلی از مطالبی که ما در طول روز در فضای مجازی مطالعه می کنیم، شاید هیچوقت به موفق بودن ما و بهتر شدن ما کمکی نکنه. پس بهتره هر چه زودتر در انتخاب فضاهایی که زمان زیادی رو در اون ها می گذرونیم تجدید نظر کنیم. ما می تونیم خودمون انتخاب کنیم که چی بخونیم و بریم دنبال چیزی که متوجه شدیم بهش نیاز داریم.

خب این خیلی ساده به نظر می رسه ولی حقیقتن وقتی می خوایم قدمی براش برداریم می بینیم که خیلی افکار و اتفاقات مانع ما میشن. علت اینو من نمی دونم و درکش برام سخته ولی می دونم که همیشه نیروهای زیادی در ذهن من و بیرون از دهن من هست که مثل یک بند به افکار و رفتارمون و بسته شده. این عوامل جلوی حرکت به سمت بالا رو می گیره و مدام باعث میشه ایده هایی که توی ذهن مون میاد نادیده گرفه بشه و سال ها هیچ حرکت مثبتی برای بهتر شدن زندگی انجام ندیم.

بهترین راه حل برای غلبه بر همه تنبلی ها، همنشینی با آدم های موفق  و بزرگه. حتی مطالعه زندگی انسان های بزرگ و آشنایی با اون ها می تونه روی هر فردی تاثیر خوبی داشته باشه ولی اگر دور و بر شما آدم های خلاق و پرانرژی هستن که تونستن با تکیه بر مهارت ها و توانایی های شخصی شون به هدف خاصی برسن، هم صحبتی و مصاحبت با اون ها رو از دست ندید.


شناسایی و تقویت مهارت های لازم

اینکه هر کاری یک سری مهارت ها لازم داره بر کسی پوشیده نیست. ولی اینکه چطور باید بفهمیم که برای یک کار چه مهارت هایی لازمه و چطور اونا رو شناسایی و تقویت کنیم، نیازمند مطالعه و تحقیق کافی هست. به طور مثال برای اکثر فعالیت هایی که در اینترنت انجام میشه، آشنایی کافی با اینترنت و شیوه های مختلف تحقیق و جست و جو در اینترنت، همچنین کار با نرم افزار های تحت وب مثل مرورگر ها و نرم افزار های مدیریت دانلود و ... و البته آشنایی کافی با کامپیوتر و نرم افزار های عمومی و ساده مثل Excel و Word و ... لازم و ضروری هست.

اگر شما از یاد گرفتن و تجربه کار با نرم افزار های جدید و به روز رسانی اطلاعات خودتون در زمینه اینترنت و کامپیوتر لذت می برید، قطعا می تونید موفقیت خودتون رو تضمین کنید.