برای کسب موفقیت در دنیای اینترنت و رسیدن به جایگاه های مناسب در هر حوزه کاری باید راه و روش مناسبی انتخاب شود. با گسترش امکانات و قابلیت هایی که فضای مجازی در اختیار کاربران قرار می دهد، دیگر موفقیت در حوزه اینترنت به سختی گذشته نیست.

راه اندازی یک سایت یا وبلاگ و مدیریت آن به شیوه درست می تواند ما را تا حدود زیادی به خواسته ها و هدف خود نزدیک کند.

اگر تا به حال به دلیل نداشتن هزینه کافی و یا نداشتن دانش و تخصص در حوزه اینترنت و وب هیچ اقدامی برای رسیدن به خواسته های خود انجام نداده ایم، بهتر است با کمی تامل در این نوشتار، بار دیگر نقشه رسیدن به موفقیت را برای خود ترسیم نموده و از قدم های کوچک برای رسیدن به موفقیت های بزرگ غافل نشویم.

در این مقاله و مقاله های بعدی سعی می شود به تمامی پرسش های کاربران در مورد راه اندازی کسب و کار و گرفتن رتبه از موتور های جستجو، شیوه های مختلف مدیریت سایت یا وبلاگ و بهینه سازی سایت و وبلاگ و ... پاسخ های اصولی به همراه راه کار اجرایی داده شود.


موفقیت در کسب جایگاه مناسب در فضای اینترنت یک قانون کلی و ساده دارد و آن هم "توجه به نیاز مخاطب" است. با کمی دقت در سیر تکاملی موتور های جستجو به این نکته پی خواهید برد که این موتور ها در راستای توجه به خواسته های کاربران الگوریتم ها و شیوه های خود را برای سنجش و رتبه دهی به سایت ها و وبلاگ های مختلف بهبود می بخشند. به این صورت که با شناسایی روش های میان بر که بعضی از سایت ها صرفا برای گرفتن رتبه از موتور های جستجو به کار می برند، به گونه ای روش های خود را بهبود می بخشند که افراد سودجو نتوانند از این قوانین سوء استفاده نموده و کاربران در نتایج جستجو به بهترین جواب برسند.

به طور مثال در حوزه پزشکی کمتر وب سایتی پیدا می شود که بتواند پاسخ گوی تمامی سوالات یک بیمار باشد و یا اطلاعات کامل و شفافی در زمینه های مختلف طب و سلامت در اختیار کاربران قرار دهد. و یا در حوزه بهینه سازی سایت و رسیدن به بهترین جایگاه در موتور های جستجو و یا راه اندازی سایت و یا فروشگاه های اینترنتی اطلاعان کاملی در یک سایت وجود ندارد.


در این وبلاگ سعی می شود تمامی تجربه هایی که طی سال های مختلف در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی، از شروع و ایده تا اجرا و موفقیت در اختیار علاقمندان قرار بگیرد. امید است که افراد زیادی با مطالعه مقالات و اجرای صحیح آن ها به صورت مستقل بتوانند برای خود کسب و کاری هرچند کوچک و خرد راه اندازی نموده و ضمن استقلال مالی، از زمان و وقت خود بهترین استفاده را ببرند.