در مقاله آخر که جمع بندی موضوع تولید محتوا بود اشاره کردیم که برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید به تولید محتوا توجه ویژه داشته باشید و گام اول هم انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.
در این مطلب و مطالب بعدی به صورت جزئی تر تمامی موارد را به صورت گام به گام بررسی نموده و با بیان مثال های واضح و شفاف موضوع انتخاب کلمات کلیدی را شرح می دهیم.



چند راه برای انتخاب مناسب کلمات کلیدی مناسب می توان معرفی کرد.

اول- استفاده از موتور گوگل برای جمع آوری کلمات کلیدی

یکی از بهترین روش ها برای جمع آوری کلمات کلیدی که با موضوع شما مرتبط است، موتور گوگل است. توجه کنید که وقتی از کلمات کلیدی صحبت می کنیم منظور فقط چند کلمه اصلی که ممکن است به ذهن هر کسی برسد نیست.
به سراغ مثال می رویم تا موضوع کاملا روشن شود.
فردی قصد دارد برای تولیدات خود یا شهر خود را در حوزه سفال در اینترنت به فروش برساند. خب طبیعتا کلمه کلیدی اصلی ما "سفال" است. اما سایر کلمات کلیدی را چگونه از گوگل پیدا کنیم؟
خب ما سایت گوگل را باز کرده و در قسمت جستجو، کلمه سفال را مینویسیم.
به محض گذاشتن فاصله گوگل پیشنهاداتی برای کلمه دوم یا ادامه عبارت برای ما نمایش می دهد. ( توجه کنید که زبان پیش فرض گوگل باید انگلیسی باشد که در تنظیمات می توانید زبان را به انگلیسی تغییر دهید)
جمع آوری کلمات کلیدی

شما باید یک دفتر و یا یک فایل اکسل آماده کنید و این کلمات را یادداشت نمایید.
در ادامه با تایپ اولین حرف، خواهید دید که پیشنهادات گوگل تغییر می کند.
انتخاب کلمات کلیدی

به این ترتیب با تایپ هر حرف، تعداد زیادی کلمه جدید که همگی مربوط به سفال بوده و از طرف گوگل پیشنهاد می شود را می توان جمع آوری نمود.
با توجه به اینکه بهتر است عنوان ها بیش از 3-4 کلمه باشند، بهتر است با نوشتن عبارت های دو و سه کلمه ای که جمع آوری نموده اید، پیشنهادات گوگل برای عبارت های بیش از 4 کلمه را نیز جمع آوری کنید.
جمع آوری کلمات کلیدی

به همین ترتیب با نوشتن کلمه مورد نظر و گذاشتن فاصله قبل از آن و نوشتن حروف، می توانید کلماتی که برای قبل از کلمه کلیدی اصلی می توان استفاده کرد را جمع آوری نمایید.
جمع آوری کلمات کلیدی

 

دوم- بازدید از سایت های مرتبط و جمع آوری کلمات کلیدی

این راه شاید ساده تر به نظر برسد ولی زمان بیشتری از شما خواهد گرفت. چرا که باید تک تک صفحات مرتبط با یک محصول یا مطلب را باز کرده و در انتهای مطالب به دنبال تگ ها و کلمات کلیدی بگردید.
انتخاب کلمات کلیدی

البته اگر آشنایی کافی با قوانین اینترنت و استفاده از کلمات کلیدی و تولید محتوای ارزشمند با نوشتن مطالب متنوع ندارید، مراجعه به وب سایت های مختلف و ایده گرفتن از آن ها برای شروع کار مفید است.

بدون شک راه های زیاد دیگری هم برای جمع آوری کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوای غنی و مفید، وجود دارد که می توان آن ها را نیز امتحان نمود و به این ترتیب در یک فایل اکسل و یا دفتر مشخص، تعداد زیادی کلمه مناسب برای ترکیب کردن با کلمه کلیدی اصلی خود یعنی "سفال" پیدا کردیم.

حالا برای ساختن عنوان های متنوع و فراوان آماده هستیم. که در مطلب بعدی به تفصیل به این موضوع پرداخته می شود.