ساخت اینفوگرافی برای بسیاری از افراد مشکل و پیچیده است. به استثنای افراد خلاق و مبتکر. در این مطلب یک راه ساده برای ساخت یک اینفوگرافی خوب و جذاب برای سایت آموزش داده می شود.

افراد خلاق با کمی تامل در موضوع مورد نظر، بهترین تصاویر و آیکون هایی که می توان برای ساخت اینفوگرافی جذاب یک موضوع انتخاب کرد را گلچین کرده و ایده خود را اجرایی می کنند.

البته لازمه ساخت یک اینفوگرافی حرفه ای آشنایی کافی با نرم افزار های طراحی و ویرایش تصاویر مثل فتوشاپ و ... است.

ساخت اینفوگرافی یک کار وقت گر است ولی با این روش ساده هر کسی می تواند با آشنایی کافی با نرم افزار فتوشاپ، یک اینفو گرافی خوب برای سایت خود بسازد.


قبل از هر چیز موضوع اینفوگرافی شما باید مشخص باشد. به طور مثال می خواهیم برای "فاکتور های مهم در سئو" یک اینفوگرافی خوب در سایت خود قرار دهیم.

من ابتدا در موتور گوگل معادل انگلیسی همین عبارت ا به همراه کلمه اینفوگرافی جستجو می کنم و تصاویر جست و جو شده را بررسی می کنم. ( برای ترجمه دقیق می توانید از مترجم گوگل کمک بگیرید)


از بین نتایج موردی را که به موضوع مورد نظر شما نزدیک تر است و ظاهر آن مورد پسند شماست، انتخاب کنید. و آن را ذخیره نمایید.

ساخت اینفوگرافی

حالا کافی ست آن را در نرم افزار فتوشاپ باز کرده و تمامی متون انگلیسی را پاک نموده و به جای آن از معادل فارسی آن ها استفاده نمایید.

ساخت اینفوگرافی

البته اگر مثل من نرم افزار فتوشاپ روی سیستم خود نداشته باشید می توانید با نرم افزار ساده ی Paint هم تا حدودی تغییرات را به صورت حرفه ای انجام دهید.

ساخت اینفوگرافی


اگر اشکال استفاده شده در اینفوگرافی انتخابی ساده باشد، نرم افزار Paint در ویندوز هم از پس آن بر می آید.

قسمتی از اینفوگرافی فارسی شده

ساخت اینفوگرافی