راه اندازی یک وب سایت و یا وبلاگ در اینترنت دقیقا مشابه بازکردن یک فروشگاه یا مغازه می باشد. همان طور که برای اجاره یا خرید مغازه تحقیقات لازم است و تکنیک های فروشندگی و بازاریابی را باید آموخت، در کسب و کار اینترنتی نیز باید آموزش هایی را گذراند و تحقیقاتی انجام داد.
قبل از اینکه به سراغ ایده های مختلف کسب و کار در اینترنت برویم لازم است آمار هایی در مورد مراجعه روزانه افراد به اینترنت را مرور کنیم.
بر طبق آخرین آماری که مربوط به سال 94 می باشد حدود 60 درصد ایرانیان به اینترنت دسترسی دارند، با توجه به جمعیت حدودا 70 میلیونی ایران، چیزی حدود 50 میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. و بر طبق آمار انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی، هر سال خرید و فروش اینترنتی در ایران 60 درصد رشد داشته است. ( برای مراجعه به متن کامل این خبر کلیک کنید)
البته آمار های کسب درآمد از اینترنت بیش از این هاست چرا که بسیاری از کسب و کار هایی که در اینترنت راه اندازی می شود، شامل خرید یا فروش کالا نمی شود.
ایده هایی برای کسب و کار اینترنتی


در این مطلب تعدادی ایده برای کسب درآمد از اینترنت آروده شده است که امیدوارم برای شما مفید باشد.


کسب درآمد با عضویت در سایت های خرید و فروش اینترنتی

فروتل و ایران مارکت سنتر از راحت ترین روش های کسب درآمد از طریق اینترنت عضویت در سایت هایی ست که برای این منظور طراحی شده اند.
به زودی راهنمای عضویت در این وب سایت ها را نیز در مطالب بعدی قرار خواهم داد.

کسب درآمد با راه اندازی مرکز ترجمه و تایپ

یکی از متداول ترین روش های کسب درآمد در اینترنت ترجمه و تایپ می باشد. البته تعداد این سایت های ترجمه و تایپ بسیار زیاد است ولی شما می توانید با اضافه کردن نام شهرتان در ساخت عنوان های مطالب، به زودی رتبه خوبی در موتور گوگل بگیرید و هم شهریان شما می توانند به راحتی شما را پیدا کنند.
البته برای مدیریت هرچه بهتر یک وب سایت یا وبلاگ و موفقیت قطعی لازم است در مورد برندینگ و بهینه سازی سایت، مطالعاتی داشته باشیم. بیشتر مقالات و مطالب این وبلاگ به موضوع بهینه سازی و مدیریت صحیح اختصاص خواهد داشت.

کسب درآمد با فروش محصول و مجموعه های آموزشی

اگر شما می توانید در منزل کالایی تولید نمایید و یا اطلاعاتی دارید که ممکن است دیگران به آن نیاز داشته باشند، می توانید برای فروش آن ها اقدام به راه اندازی وب سایت و یا وبلاگ نمایید. باید توجه داشت که راه اندازی یک پایگاه اینترنتی به تنهایی برای موفقیت کافی نیست و مهم تر از آن مدیریت و بهینه سازی سایت یا وبلاگ خواهد بود. ولی به یقین می توان گفت یکی از بهترین شیوه ها برای فروش محصولات شما، راه اندازی یک فروشگاه کوچک اینترنتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مطلب شروع کار اینترنتی در فضای مجازی و چگونه در اینترنت بفروشیم را مطالعه نمایید.

کسب درآمد با راه اندازی سایت دانلود موزیک یا ویدئو

حتمن برای شما هم پیش آمده که برای دانلود موزیک یا فیلم در اینترنت به جستجو پرداخته باشید. هرچند تعداد سایت های دانلود موزیک و فیلم بسیار زیاد است ولی این دلیل خوبی برای نا امید شدن از این کار نیست و اگر علاقه کافی به این کار داشته باشید با کمی چاشنی خلاقیت می توانید بهترین سایت موزیک و یا مرجع کاملی از اطلاعات دنیای موسیقی را حتی در یک وبلاگ ساده جمع آوری نموده و به راحتی از این طریق کسب درآمد کنید. اگر رتبه خوبی در موتور های جستجو داشته باشید، با گذاشتن تبلیغات در وب سایت خود نیز می توانید درآمد زایی کنید.

کسب درآمد با فروش پکیج های ابداعی

گاهی شنیدن نام پکیج کامل ... قبل از هر عبارتی می تواند بسیار جذاب باشد. مثلا پکیج کامل آموزش نقاشی و طراحی یا پکیج کامل آموزش خیاطی برای کودکان و ... نیازی نیست محصول خیلی عجیب و خارق العاده ای داشته باشید، اینجا شاید شرط اول علاقه باشد. علاقه به انجام یک کار باعث می شود نه تنها سریع تر و ساده تر آن را شروع کنید، بلکه باعث می شود در طول مسیر کمتر احساس خستگی و ناامیدی کنید و تا رسیدن به مقصود، دست از تلاش بر ندارید. پس همین الان می توانید لیستی از فعالیت هایی که خود همیشه به آن علاقه داشتید تهیه نموده و هر مورد را به طور دقیق برای اجرا بررسی نمایید. هزینه های تولید هر پکیج را با مراجعه به عمده فروشی ها و مراکز فروش اصلی بررسی نموده و بخشی از کار را خود به عهده بگیرید. به عنوان مثال برای تهیه پکیج کامل آموزش خیاطی برای کودکان می توانید دفترچه های آموزش انواع کوک ها را با خلاقیت خود، طراحی و با پارچه های ارزان و ساده بدوزید. الگوهایی برش بزنید و آماده کنید و یک کاتالوگ برای آموزش دوخت الگو طراحی کنید. این پکیج را می توان برای قلاب بافی، میل بافی، ربان دوزی، ... و هر هنری که بتوان با دست در منزل انجام داد، تهیه نمود.

بهترین قسمت این کار اینجاست که شما مجبور نیستید برای فروش این پکیج به مغازه ها مراجعه کنید، بلکه با راه اندازی یک وب سایت یا وبلاگ ساده می توانید اقدام به فروش محصول خود کنید. با جلب اعتماد مشتری به صورت مستقیم مبلغ را از مشتری به صورت کارت به کارت دریافت نموده و برای ارسال محصول به هر نقطه از کشور از خدمات پستی استفاده کنید. برای دریافت مبلغ علاوه بر اینکه می توان با استفاده از خدمات سامانه اینترنتی زرین پال، پارس پال (به دلایل نامعلومی این وب سایت معروف در دسترس نیست) و یا آرین پال، درگاه پرداخت اینترنتی در وب سایت قرار داد، می توان از طریق خدمات پستی که از طریق عضویت در سامانه هایی مثل فروتل به شما ارئه می شود مبلغ بسته را از طریق پست دریافت نمود.

کسب درآمد با ارائه خدمات طراحی گرافیکی

اگر با نرم افزار های طراحی گرافیکی آشنایی دارید، می توانید در طراحی و راه اندازی یک پایگاه اینترنتی بسیار موفق باشید. راه اندازی یک وبلاگ یا وب سایت برای انجام خدمات طراحی و کار های گرافیکی می تواند درآمد خوبی برای شما داشته باشد. کافی ست سری به وب سایت های طراحی بزنید و کلیه خدمات آن ها را بررسی نمایید. هر کدام را می توانید انجام دهید به عنوان نمونه تهیه و در وب سایت یا وبلاگ خود قرار دهید. جستجو در میان وب سایت های خارجی برای دریافت جدید ترین ایده ها می تواند بسیار مفید باشد. برای هر فعالیت خود یک مطلب با عنوان های مناسب بنویسید. از جدید ترین متد های طراحی و توانایی های خود صحبت کنید و اعتماد مراجعه کنندگان را جلب نمایید. لیستی از خدماتی که می توانید انجام دهید تهیه نمایید و برای هر مورد قیمتی تعیین کنید. اگر زمان مشخصی هم برای هر پروژه در نظر بگیرید و آن را در جدول قیمت ها بیاورید می تواند تاثیر مثبتی بر مشتریان داشته باشد. اگر همواره به جلب رضایت مشتری فکر کنید و بتوانید پاسخ گوی نیاز های متفاوت آن ها باشید بدون شک طولی نمی کشد که موفق خواهید شد.

کسب درآمد با انجام تحقیق و نوشتن مقاله

اگر به کار های علمی علاقه دارید می توانید با راه اندازی یک پایگاه اینترنتی به صورت وب سایت و یا وبلاگ، و نوشتن مطالبی با عنوان های متفاوت در مورد انجام پروژه و نوشتن مقالات علمی، نظر افرادی که به دنبال فردی برای انجام تحقیقات هستند جلب نموده و با ارائه بهترین مقالات به مشتریان خود آن ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل نمایید.