اگر تولید محتوای باکیفیت و دست اول یا منحصر به فرد برای شما مشکل است و یا به دنبال ایده های بهتر برای تولید محتوا هستید بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

اهمیت محتوا در سئو و گرفتن رتبه در موتور های جستجو باعث شده است تا وب سایت های زیادی برای تولید محتوای باکیفیت و مفید تلاش خود را بیشتر کنند.

در ادامه چند روش خوب و کاربردی برای تولید محتوای مفید ارائه می شود.

تولی محتوای باکیفیت

روش اول- مطالعه کتاب

بدون شک در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت هستید، کتاب های زیادی به چاپ رسیده است و مطالب ارزشمندی در این کتاب ها یافت می شود که ممکن است برای بسیاری از افراد جدید و جالب توجه باشد. اینکه عینا مطالب کتاب را کپی کنیم کار درستی نیست و بهتر است با مطالعه فصل به فصل، چکیده و خلاصه ای از مطالب را به صورت یک مقاله کامل در آوریم. به این صورت حتی اگر مطالب کتاب در اینترنت موجود باشد، مقاله شما منحصر به فرد خواهد بود.

روش دوم- مطالعه مقالات مختلف در اینترنت

شاید این کار خیلی راحت به نظر برسد. ولی برای تولید مقالات مفید و محتوای باکیفیت که کاربران زیادی به دنبال آن باشند، لازم است چندین مقاله مطالعه نموده و از محموع آن ها یک مقاله جدید با شیوه بیانی جدید تولید نمایید. داشتن خلاقیت در این مورد بسیار کمک کننده است. در این مورد باید اطلاعات کاملی نیز در مورد مخاطب های خود داشته باشید. اینکه این مطلب را برای چه افرادی تولید می کنید و قرار است چه کسانی آن را مطالعه کند بسیار مهم است. بیان یک مطلب کاملا علمی و تخصصی با زبان ساده می تواند برای بسیاری از افراد جالب توجه باشد.

روش سوم- صحبت با افراد مختلف در مورد موضوع مورد نظر

فرض کنیم شما وب سایتی در مورد ماشین ها دارید. اگر بخواهید مطالب مفید و جذاب برای خواننده ها تولید کنید، بهتر است با علاقمندان به این حوزه زیاد صحبت کنید. همین که سر صحبت را باز کنید خواهید دید که چه موضوعات متنوع و بی شماری برای بیان آن ها در وب سایت شما موجود است.

روش چهارم- استفاده از اطلاعات افراد متخصص و با تجربه

یکی از بهترین شیوه های تولید مطالب مفید می تواند صحبت با متخصصین و به نوعی مصاحبه با آن ها باشد. اینکه شما مطلبی را از زبان یک فرد متخصص بیان می کنید، ارزش آن را دوچندان می کند. برای این کار لازم نیست اگر فرد متخصصی را می شناسید که این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که چه بهتر. و الا می توانید از برخی وب سایت های تخصصی که نویسنده مشخصی دارند استفاده نموده و مطلب مورد نظر را به صورت بیان نقل قول از نویسنده بیان کنید. البته ذکر نام نویسنده مطلب در این گونه موارد لازم است.


لطفا سوالات خود را در قسمت نظرات بنویسید. حتمن از طریق ایمیل به آن ها پاسخ داده می شود.