برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی و کسب رتبه های خوب از موتور گوگل باید به تولید محتوا توجه ویژه داشته باشید و بتوانید اطلاعات مفیدی در مورد موضوع مورد نظر خود در قالب مقاله های کوتاه و بلند به مخاطبین ارائه کنید.

شاید به دست آوردن اطلاعات اولیه در مورد یک موضوع چند روز یا چند هفته بیشتر زمان نبرد، ولی اینکه بخواهیم در مورد موضوعی، محتوای منحصر به فرد و غیر تکراری تولید کرده و در سایت خود قرار دهیم، کاری زمان بر و البته بسیار مهم است. کارشناسان با تجربه حوزه سئو معتقدند محتوای خوب در بین سایر فاکتور های رتبه بندی پادشاه است.


شخصی را در نظر بگیرید که می خواهد تولیدات سفالی خود یا محصولات سفالی شهر خود را از طریق اینترنت به فروش برساند. او برای تولید محتوای خوب چگونه عمل می کند؟ گام به گام با او همراه می شویم ... 

جمع آوری اطلاعات

او باید در ابتدا اطلاعات کاملی از انواع سفال و طرح های و رنگ های آن ها داشته باشد. اینکه ظروف سفالی شهر های مختلف چگونه مشخص می شوند، محصولات سفالی در چند گروه دسته بندی می شوند و ویژگی های ظروف سفالی خود و ...

با جمع آوری این اطلاعات از تولید کنندگان مختلف سفال و مکتوب نمودن آن ها می توان محتوای ارزشمندی برای سایت آماده نمود.

البته وقتی یک سایت صرفا به عنوان فروشگاه راه اندازی می شود، بهتر از از توضیحات مختصر و مفید برای هر کالا استفاده نمود. بهترین مثال در این زمینه، سایت دیجی کالاست که برای هر محصول برترین ویژگی ها و شاخصه ها را بیان می کند تا مشتری با خواندن آن ها بتواند تصمیم بگیرد که آیا این کالا به درد او می خورد یا خیر. مطالعه توضیحاتی که در سایت های موفق برای هر کالا ذکر می شود می توند بسیار کمک کننده باشد.

محتوا فقط متن نیست

البته محتوا همیشه متن نیست. در بسیاری از مواقع قرار دادن عکس های متعدد از یک کالا، اهمیت بیشتری دارد. فردی که سایتی برای فروش محصولات سفالی راه اندازی نموده است، باید بتواند عکس های گویا و باکیفیتی از انواع محصولات سفالی در وب سایت خود قرار دهد.

طبیعتا تصاویری که توسط خود شخص گرفته شوند و همگی منظم و بر فرض با یک دکور ثابت گرفته شوند، که مشخص می کند توسط شخص فروشنده تهیه شده ند تاثیر بیشتری از تصاویر متفرقه که در اینترنت موجود است، خواهند داشت.

حتی اگر از کالای مورد نظر تصاویر زیادی در اینترنت موجود می باشد، بهتر است خود شخص تصاویر منحصر به فرد از کالای خود تهیه نماید.


جمع آوری کلمات کلیدی

حالا که دانش کافی در مورد محصولات سفالی داریم، باید به سراغ گوگل رفته، و مهم ترین کلمات کلیدی را در رابطه با موضوع مورد نظر جمع آوری کنیم.

یک راه ساده برای جمع آوری مهم ترین کلمات کلیدی این است که با جست و جوی عبارت "محصولات سفالی" سایت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند را شناسایی نموده و لیست کلمات کلیدی که در سایت خود استفاده نموده اند را پیدا کنیم. کلمات کلیدی معمولا در قسمتی از سایت و یا زیر هر مقاله ذکر می شود.


ساخت عنوان های جذاب

حالا باید با این کلمات کلیدی عنوان های جذاب بسازیم. بررسی وب سایت های رقیب برای ساختن عنوان های مناسب ی تواند کمک کننده باشد. اگر خلاقیت داشته باشیم همیشه می توانیم از راه های ساده تر بهترین نتیجه ها را بگیریم. باید بدانید که برای رتبه گرفتن در گوگل برای هر کلمه کلیدی باید جداگانه عنوان هایی بسازید. به عوان مثال برای عبارت "ظروف سفالی" باید به صورت جداگانه ده ها عنوان بسازید و برای هر کدام بتوانید مطلبی کوتاه و تصاویر آماده کنید. مثلا "خرید بهترین ظروف سفالی با طرح های زیبا" یکی از این عنوان هاست. دقت داشته باشید که عین عبارت "ظروف سفالی" باید در عنوان های شما بیاید تا بتوانید توجه موتور گوگل را جلب کنید.

نرم افزار هایی برای ساخت عنوان از تعدادی کلمه کلیدی وجود دارد که در آینده بیشتر در مورد آن ها خواهیم گفت.

به صورت روزانه سایت خود را به روز رسانی کنید

برنامه ای مرتب و منظم برای به روز رسانی سایت خود داشته باشید تا موتور گوگل همواره سایت شما را به خاطر داشته باشد. به مرور زمان با زیاد شدن تعداد مطالب سایت شما، رتبه شما بهبود می یابد. به این ترتیب زمانی که در یک عنوان کلی مثل "ظروف سفالی" به صفحه اول گوگل برسید، می توانید به سراغ کلمه کلیدی بعدی رفته و کم کم با رتبه گرفتن در کلمات کلیدی مختلف، به عنوان یک برند در حوزه سفال شناخته خواهید شد.

شاید راه رسیدن به موفقیت آسان نباشد، ولی به یقین دست یافتنی ست.

منتظر سوالات و نظرات شما در مورد این مقاله هستم.