اگر برای توسعه کسب و کار خود در اینترنت و فضای مجازی به دنبال راه حلی تضمینی و در عین حال کم هزینه هزینه، به شما پیشنهاد می شود که به تولید محتوای ارزشمند و مفید توجه ویژه داشته باشید.




برای توسعه یک کسب و کار، راه حل های زیادی وجود دارد. بسیاری از این راه ها هزینه هایی را برای کسب و کار شما خواهد داشت. ولی همه راه حل ها اینطور نیست. بسیاری از مواقع می توان با کمی تفکر و تامل کارهای به ظاهر بزرگ را با کمک دیگران به راحتی و با کمترین هزینه به انجام رساند.
با کمی آموزش و البته تقسیم کار که به همراه اعتماد شما باعث رونق بسیاری در کسب و کار شما خواهد شد.
همانطور که می دانید و بسیار هم تا به حال شنیده اید، تولید محتوا در امر بازاریابی اینترنتی و توسعه کسب و کار در فضای مجازی و دنیای اینترنت و فضای وب نقش اساسی دارد.
البته محتوای خوب و مفید، نه هر محتوایی. هرچند، حتی محتوای تکراری بسیار بهتر از هیچ است.

خب برای اینکه در یک کسب و کار کوچک بتوانیم صد ها مطلب را به سادگی جمع آوری کنیم چه راه هایی وجود دارد؟ در این مطلب به شیوه های مختلف تولید محتوا و نوشتن مقالات زیاد در مدت زمان کم پرداخته می شود.

تولید محتوا با آموزش و تشویق همکاران

فرض کنیم شما یک شرکت کوچک دارید که فقط 3 تا 5 نیرو در آن مشغول به فعالیت هستند. بدون شک برای هر فردی در هر مسئولیتی، مطالعه مقالات و کسب دانش بیشتر پر فایده خواهد بود. حتی می توانید یک کتاب را به عنوان مرجع مشخص نموده و بعد از تهیه آن، هر روز از یکی از همکاران خود بخواهید که یک بخش کوچک از کتاب را به صورت مقاله درآورده و با انتخاب عنوانی مناسب، آن را بر روی سایت خود قرار دهید. حتی یک مطلب واحد وقتی توسط دو شخص متفوات خلاصه نویسی شود، کاملا متفاوت خواهد بود. به این ترتیب همگی همکاران در توسعه کسب و کار شریک خواهند شد.

تشویق دانش آموزان و دانشجویان برای تولید محتوا

اگر شما مدیر یک مجموعه آموزشی باشید حتی می توانید تولید محتوا را بین تمامی دانشجویان و کارآموزان تقسیم نمایید. با برگزاری یک مسابقه، به راحتی می توان ده ها مقاله نسبتا مناسب برای انتشار به دست آورد. حتی می توان از بین هنرآموزان یا دانشجویان مجموعه، افرادی که توانایی های بیشتری برای نوشتن مقالات مفید دارند، شناسایی نمود و از استعداد آن ها در مدیریت سایت و تولید محتوا بهره برد و با پاداش دادن به آن ها از زحمات آنان قدردانی نمود. مشارکت دانشجویان و دانش آموزان در توسعه کسب و کار اینترنتی می تواند فواید زیادی برای آنان داشته باشد.


تولید محتوا از صحبت های مشتریان

اگر شما به تنهایی در کارگاه خود مشغول به کار هستید و هنوز نیروی بیشتری برای کار به استخدام نگرفته اید، پس فرصت صحبت با مشتری هایتان را از دست ندهید. بدون شک بسیاری از مکالماتی که بین شما و مشتری صورت می گیرد، می تواند سوژه خوبی برای نوشتن یک مقاله خوب و مفید باشد. سوالاتی که یک مشتری می پرسد، برای بسیاری از افراد جالب است و افراد زیادی هستند که دوست دارند جواب این سوالات را بدانند. توصیه من این است که با کسب اجازه از مشتری، مکالمه خود را ضبط کنید تا چیزی از قلم نیفتد و یا حتی المقدور سعی کنید همواره قلم و کاغذ در اختیار داشته باشید و نکاتی را که در حین مکالمه به ذهن تان می رسد، یادداشت نمایید. باید از هر فرصتی برای توسعه کسب و کار خود نهایت بهره را ببرید.

بدون شک به راحتی می توان برای تولید محتوا از اعضای خانواده و اطرافیان نیز کمک گرفت. حتی اگر اطرافیان فرصت کافی برای کمک به شما نداشته باشند، می توان از کوچک ترین گفت و گو های کاری که روزانه بین شما و اطرافیان رد و بدل می شود، ایده گرفت و مطالب و محتوای جذاب و منحصر به فردی تولید نمود.

باید یادآوری شود که حتی اگر تمامی این موارد به هر دلیلی برای شما ممکن نیست، از تولید محتوا غافل نشوید و با جست و جو در اینترنت، مطالب مختلفی را از وب سایت های مختلف جمع آوری نموده و روزانه حداقل یک مطلب در سایت خود قرار دهید و محتوای سایت خود را به روز رسانی کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. این کار خیلی بهتر از قرار ندادن مطلب و غافل شدن از تولید محتوا است.
نکته ای که باید در قرار دادن محتوای تکراری در سایت خود به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تمامی مطالبی که از وب سایت های مختلف جمع آوری می کنید را مجددا عنوان گذاری نمایید و در ساخت عنوان های خود از یک کلمه کلیدی واحد استفاده کنید. به این ترتیب قطعا نتیجه بهتری از به روز رسانی محتوای سایت خود خواهید گرفت.
 البته ذکر منبع در پایان مطالب فراموش نشود.