اگر قصد دارید در فضای رقابتی اینترنت موفق شوید و رتبه خوبی از موتور گوگل بگیرید یک نکته را همیشه به خاطر داشته باشید:
 سلیقه و انتظارات مخاطب

 

شما به عنوان یک کاربر اینترنت چه انتظاری از یک سایت فروش محصولات دست ساز دارید؟
یا به عنوان یک تعمیر کار و یا خیاط و یا آشپز چه توقعات و انتظاراتی از سایت های آشپزی و آموزشی و ... دارید؟

هر چقدر بهتر و با ایده های خلاقانه تر بتوانید به نیاز های مراجعه کنندگان به وب سایت خود بهتر پاسخ دهید، محبوب تر خواهید بود.
 از استفاده از روش های آزار دهنده و تبلیغات زیاد در سایت خود پرهیز کنید.

اگر بتوانید به درستی نیاز مخاطب را شناسایی کنید و همان چیزی را در سایت خود ارائه دهید که مورد انتظار بازدید کنندگان است، بدون شک دیر یا زود در هر حوزه کاری در کسب و کار اینترنتی خود به موفقیت می رسید.
حتی مدیران بزرگ ترین شرکت های تولید کننده محصولات و کالاهای مختلف اگر به نیاز مشتری توجه کنند به یقین پیروز می شوند.

بدون شک تنها قانون ثابت در دنیای تجارت و کسب و کار توجه به نظرات، سلیقه ها و نیاز مخاطب، مصرف کننده و مشتری است.

اما مخاطب چه می خواهد؟ این عنوان مطلبی ست که ان شاءلله در مقالات آینده به آن خواهیم پرداخت.